نوشته شده توسط : Arfi :)

در حالی که مدت زمان زیادی از معرفی گوشی وان پلاس 8 T نمی گذرد، در حال حاضر اطلاعاتی از دستگاه های بعدی وان پلاس یعنی وان پلاس سری 9 با اسم رمز (Lemonade) فاش شده است. درواقع یکی از افشاگران معروف وان پلاس با نام کاربری Max J، در توییتی به این موضوع اشاره کرد که گوشی وان پلاس ۹ با اسم رمز لیموناد در حال ساخت است.
اولین اطلاعات از وان پلاس ۹ فاش شد

البته این اولین ‌بار نیست که به این اسم رمز اشاره شده است. ماه گذشته یکی از اعضای سایت XDA به این موضوع اشاره کرده بود که وان پلاس ۹ با اسم رمز لیموناد ساخته می‌شود.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره گوشی وان پلاس ۹ و مدل پرو آن منتشر نشده است. به ‌احتمال زیاد این گوشی با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ راهی بازار می‌شود. شرکت وان پلاس قبلا قول داده بود که گوشی بعدی آن‌ها از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی بالاتر برخوردار است.

ویژگی های سری وان پلاس 9   

از آنجا که برای فاش شدن اطلاعات ویژگی های سری OnePlus 9 خیلی زود است، فعلاً فقط در مورد آن حدس زده می شود.

Max  از آن به عنوان یک “سری” یاد کرده است و از این رو، حداقل می توان انتظارداشت مدل 9 و 9 پرو داشته باشد.  با این حال، او نمی داند که صفحه نمایش تخت یا منحنی است.

چون سری وان پلاس 9 پرچم دار خط تولید است به نظر می آید که ای گوشی حتما دارای پردازنده سری  Snapdragon 8 (احتمالاً Snapdragon 875)، نمایشگر AMOLED  با حداقل 120 هرتز و با حداقل 65 وات شارژ و یا حتی بیشتر است.این گوشی ممکن است که سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی و بیشتر داشته باشد. احتمالا این گوشی حدودا آپریل 2021 رونمایی می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی وان پلاس , وان پلاس , گوشی وان پلاس 8 T ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی وان پلاس به تازگی آپدیت اندروید 11 را برای گوشی های وان پلاس 8 و 8 پرو ارائه کرده است، ام تا به حال مشخص نبود تا پایان سال جاری چه گوشی های دیگری می توانستند آن را دریافت کنند که طبق گفته های سخنگوی وان پلاس، در ماه دسامبر کلیه های گوشی های وان پلاس 7هم به اندروید 11 به روز رسانی خواهند شد.
گوشی‌های سری وان پلاس ۷ تا پایان امسال به اندروید ۱۱ آپدیت می‌شوند

پیش از این هم می‌شد پیش‌بینی کرد وان پلاس گوشی‌های سری ۷ خود را تا پایان امسال به اندروید ۱۱ به‌روزرسانی می‌کند چون معمولا تأخیر در عرضه‌ی اندروید برای دو نسل متفاوت از گوشی‌های وان پلاس خیلی طولانی نمی‌شد. اگرچه این گوشی‌ها در مدل‌های مختلفی عرضه شده‌اند اما مطمئن هستیم همه‌ی آن‌ها تا قبل از سال ۲۰۲۱ به سیستم عامل جدید به‌روزرسانی می‌شوند و این خبر بسیار خوبی است.

با انتشار رسمی اندروید ۱۱ بسیاری از کاربران وان پلاس مشتاق هستند بدانند گوشی آن‌ها چه زمانی این آپدیت را دریافت می‌کند. از آنجایی هم که این شرکت همیشه در زمینه‌ی به‌روزرسانی عملکرد فوق‌العاده خوبی از خود به جای می‌گذاشت و به موقع آن را برای گوشی‌هایش عرضه می‌کرد، طبیعی است که انتظار کاربران از آن بالا باشد.

متأسفانه در این گفت و گو نامی از وان پلاس نورد، میان‌رده‌ی جدید و خوش قیمت وان پلاس برده نشد. البته این گوشی بدون شک به اندروید ۱۱ به‌روزرسانی می‌شود، اما احتمالا کاربران باید اوایل سال بعد منتظر دریافت آن باشند. این‌طور که به نظر می‌رسد، فقط سری وان پلاس ۸ و ۷ هستند که اندروید ۱۱ را تا پایان امسال دریافت می‌کنند. اگر قرار باشد این به‌روزرسانی برای گوشی‌های قدیمی‌تر هم عرضه شود، باید تا سال بعد منتظر بمانیم.

به گفته‌ی سخنگوی وان پلاس، در ماه دسامبر، تمام گوشی‌های سری وان پلاس ۷ به اندروید ۱۱ به‌روزرسانی خواهند شد. البته تا این تاریخ حدود ۲ ماه زمان باقی مانده و وان پلاس هم کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. چرا که گوشی‌های سری وان پلاس ۷ سوا از نسخه‌های ۵G، شامل ۴ مدل مختلف می‌شوند؛ وان پلاس ۷، ۷ پرو، ۷ تی و ۷ تی پرو.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , وان پلاس , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

گوگل به پشتبانی فای از شبکه ی 5 G بیشتر متمرکز شده است، این کمپانی در بازاریابی روی نسل 5 اینترنت تاکید می کند. این غول فناوری نقشه ی راه جدیدی عرضه کرده است که مکان های دسترسی به اینترنت نسل پنجم با استفاده از شبکه فای را نشان می دهد.
گوگل گوشی‌های جدید سامسونگ را با پشتیبانی از گوگل فای و نقشه‌ راه 5G می فروشد

گوگل برای فروش گوشی های سامسونگ تخفیف و هدایایی در نظر گرفته است. افرادی که از سایت گوگل فای گوشی‌های نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا می‌خرند، ۳۰۰ دلار اعتبار شبکه‌ی فای دریافت می‌کنند. همچنین، شبکه‌ی فای سه مدل اس ۲۰ با قیمت ۳۰۰ دلار و مدل A71 5G نیز ۱۵۰ دلار پس از فعال‌سازی شبکه‌ی فای تخفیف دارد.

گوگل گوشی‌های متنوع‌تری برای پشتیبانی از شبکه‌ی گوگل فای می‌فروشد و اکنون وب‌سایت فای، ۶ مدل گوشی‌های گلکسی نوت 20، گلکسی نوت 20 اولترا، گلکسی اس 20،گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس، گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی A71 5G را با پشتیبانی از شبکه‌ی گوگل دراختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

پیش‌از‌این، کاربران می‌توانستند با خرید گوشی‌های آنلاک‌شده‌ی سری گلکسی سامسونگ به شبکه‌ی فای متصل شوند؛ اما اکنون، گوگل فای این دستگاه‌ها را به ‌صورت مستقیم با پشتیبانی از این شبکه می‌فروشد. قبلا، گوگل فقط گوشی های موتورولا و پیکسل را مجهز به گوگل فای می‌فروخت.

گوشی‌های یادشده از تمامی امکانات گوگل فای پشتیبانی می‌کنند. ناگفته نماند شبکه‌ی 5G گوگل فای از زیرساخت تی‌موبایل (T-Mobile) استفاده می‌کند. چند ماهی است گوگل فای از فناوری 5G این اپراتور پشتیبانی می‌کند. این شرکت در بازاریابی‌اش روی نسل پنجم اینترنت تأکید می‌کند. حتی این غول فناوری نقشه‌ی راه جدیدی ارائه می‌دهد که مکان‌های دسترسی به اینترنت 5G با استفاده از شبکه‌ی فای را نشان می‌دهد.

ناگفته نماند گوشی‌های پیکسل ۵ و پیکسل 4A مجهز به فناوری 5G به‌مرور به تمامی بازارها در سراسر دنیا عرضه می‌شود. پیش‌ازاین، کاربران فای برای استفاده از نسل پنجم اینترنت باید گوشی‌ آنلاک‌شده‌ی جداگانه می‌خریدند؛ اما اکنون این غول فناوری مستقیما گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از 5G و شبکه‌ی فای را می‌فروشد تا با تمرکز روی نسل جدید ایترنت، گوگل فای را گسترش دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , اینترنت , گوگل , خرید گوشی , فروش گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر گزارش های اعلام  شده، در سه ماه دوم 2020، کمپانی هواوی موفق شد غول فناوری کره (سامسونگ) را به عنوان بزرگترین تولید کننده ی گوشی در جهان کنار بزند اما ظاهرا سال آینده این کمپانی وضعیت بسیار نا به سامانی پیدا خواهد کرد. بر اساس گزارش سایت DigiTimes، سال آینده‌ی میلادی کمپانی هواوی به رتبه‌ی هفتم بازار موبایل سقوط می کند. این در حالی است که گفته می‌شود سال ۲۰۲۱ پس از سه سال رکود بازار موبایل، شاهد رونق دوباره‌ی این بازار خواهیم بود.
هواوی احتمالا سال آینده موقعیت دشوارتری در بازار جهانی موبایل خواهد داشت

اما بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اگر تا سال آینده تحریم‌های آمریکا علیه هواوی لغو نشوند، این شرکت می‌تواند فقط حدود ۵۰ میلیون گوشی به فروش برساند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های مهم جهان ارتباط تجاری خود را با هواوی قطع کرده‌اند و این شرکت چینی مشغول استفاده از قطعات موجود در انبارهای خود برای تولید گوشی‌های جدید است.

این صنعت در سال جاری وضعیت مناسبی داشت اما به دلیل بحران کرونا، فروش گوشی‌ها با کاهش قابل توجهی مواجه شدند. طبق تخمین‌های صورت گرفته، در سال جاری آمار فروش گوشی‌ها با کاهش ۹.۵ درصدی به حدود ۱.۲ میلیون گوشی می‌رسد.

این رشد مورد انتظار تا حد زیادی ناشی از محبوبیت گوشی‌های ۵G در آمریکا، اروپای غربی و ژاپن خواهد بود. گفته می‌شود فروش گوشی‌های ۵G از ۲۰۰ میلیون واحد در سال جاری به ۱.۲۲ میلیارد واحد در سال ۲۰۲۵ می‌رسد. روی هم رفته برای سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ می‌توانیم انتظار ۱.۵ و ۱.۷ میلیون گوشی را داشته باشیم.

در سال ۲۰۲۱، سامسونگ و اپل در مقام اول و دوم این بازار قرار می‌گیرند و احتمالا اوپو موفق به کسب رتبه‌ی سوم خواهد شد. ویوو و شیائومی هم احتمالا مقام چهارم و پنجم را از آن خود خواهند کرد. در این گزارش آمده شرکت تایوانی Transsion که گوشی‌های ارزان‌قیمت با برندهای Tenco، Itel و Infinix را در آفریقا و جنوب آسیا به فروش می‌رساند، سال آینده تبدیل به ششمین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , سامسونگ , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی گوگل تا به حال اقدامات فراوانی را برای بهبود امنیت سیستم‌عامل اندروید انجام داده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به تسریع روند انتشار به روز رسانی های جدید و تدوین برنامه‌های شکار باگ به منظور تشویق پژوهشگران برای پیدا کردن باگ های اندروید اشاره کنیم.
طرح جدید گوگل با هدف به‌حداقل‌رساندن باگ‌های اندروید معرفی شد

حال به نظر می‌رسد که اهالی مانتین‌ویو قصد دارند با رویکردی خاص و متفاوت، امنیت نرم‌افزارهای متفرقه‌ای را که خودشان توسعه نداده‌اند نیز بالا ببرند. گوگل در همین راستا بیانیه‌ای جدید روی بخش امنیتی وب‌سایت رسمی خود قرار داد و گفت برنامه‌ای تحت عنوان «طرح آسیب‌پذیری شرکای اندرویدی» (Android Partner Vulnerability Initiative) روی کار آورده است.

برنامه‌ی جدیدی که گوگل تدوین کرده هشدار دیگری به تمامی کاربران برای به‌روزنگه‌داشتن نرم‌افزار گوشی‌شان است. بااین‌حال همین برنامه می‌تواند به شرکای تجاری گوگل در پلتفرم اندروید فشار بیشتری وارد کند؛ گوگل عملا به شرکت‌های اندرویدی می‌گوید درصورتی‌که نقص امنیتی دستگاه‌شان را رفع نکنند، افکار عمومی را از این مشکلات امنیتی باخبر می‌سازد. اگر رویکرد جدید گوگل جواب دهد، احتمالا از این پس شاهد تلاش سرسختانه‌تر شرکت‌های اندرویدی برای رفع مشکل امنیتی گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. خودِ گوگل تلاش زیادی برای رفع مشکل انجام می‌دهد و قصد دارد دیگر شرکت‌های اندرویدی را نیز با خود همراه کند؛‌ حتی به‌قیمت مجبور کردن آن‌ها.

این نخستین باری نیست که گوگل اقدامی این‌چنینی انجام می‌دهد. طرح جدید APVI درکنار طرح‌های دیگر این شرکت نظیر «برنامه‌ی پاداش امنیت اندروید» (Android Security Rewards Program موسوم‌به ASR) و «برنامه‌ی پاداش امنیت گوگل پلی» (Google Play Security Rewards Program) قرار می‌گیرد. گوگل بر اساس نتایجی که از این برنامه‌ها به‌دست می‌آورد، گزارش ASR را ازطریق ASB در پروژه‌ی متن‌باز اندروید (AOSP) منتشر می‌کند. در مرحله‌ی بعد شرکت‌های گوشی‌ساز جزئیات منتشرشده را بررسی می‌کنند و در راستای رفع باگ‌ها قدم برمی‌دارند. طرح APVI در نقش لایه‌ی امنیتی جدید برای روند رفع کردن باگ‌ها ظاهر می‌شود.

گوگل در این طرح قصد دارد با اتکا بر دانش متخصصان تیم امنیت و حریم خصوصی خود، آسیب‌پذیری‌های امنیتی‌ای را که مربوط به دستگاه‌های اندرویدی متفرقه هستند و توسط این شرکت شناسایی شده‌اند مدیریت کند. گوگل امیدوار است ازطریق طرح آسیب‌پذیری شرکای اندرویدی، به دو هدف دست پیدا کند: انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌های امنیتیِ رفع‌کننده‌ی باگ و هشدار دادن به کاربران درباره‌ی مشکلات احتمالی.

گوگل در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود اعلام کرد طرح جدیدش از مدتی قبل آغازبه‌کار کرده و در همین بازه‌ی زمانی توانسته به رفع شماری از مشکلات اندروید کمک کند. گوگل در بیانیه‌ی رسمی خود به‌نام دقیق شرکت‌هایی که به آن‌ها برای رفع باگ کمک کرده است اشاره نکرد، بااین‌حال ابزاری که برای رهگیری باگ‌ها استفاده می‌شود و مخصوص طرح جدید گوگل است نام چند شرکت را ارائه داد.

به‌نظر می‌رسد هواوی در سال ۲۰۱۹ با نسخه‌ی پشتیبان (بکاپ) ناامن در دستگاه‌هایش مواجه شده. به‌علاوه شماری از گوشی‌های اوپو و ویوو با نوعی آسیب‌پذیری مواجه بوده‌اند. سرویس پیام‌رسانی گوشی‌های هوشمند ZTE در زمانی خاص ضعف‌های امنیتی آشکار داشته؛ به‌علاوه گوشی‌های این شرکت با مشکلاتی امنیتی در قابلیت پر کردن خودکار فرم‌ها مواجه بوده‌اند. دیگر شرکت‌هایی که دستگاه‌هایشان مشکل امنیتی داشته و این مشکلات توسط گوگل شناسایی شده‌اند شامل میزو (Meizu) و مدیاتک و دیجی‌تایم (Digitime) و ترنسشن (Transsion) هستند.

گوگل پیش از عمومی‌کردن جزئیات باگ‌ها، تمامی شرکت‌ها را از آن‌ها مطلع ساخت تا برای رفع کردن‌شان اقدام کنند. اکثر این آسیب‌پذیری‌ها اکنون رفع شده‌اند. گوگل در بخشی از بیانیه‌ی خود گفت: «یک مرورگر وب محبوب که روی بسیاری از دستگاه‌ها به‌صورت پیش‌فرض نصب شده» ممکن است به‌دلیل داشتن نقص امنیتی، اطلاعات کاربرانش نظیر داده‌های رمز عبور را فاش کرده باشد. گوگل می‌گوید این مشکل را به اطلاع توسعه‌دهنده رسانده و به‌روزرسانیِ رفع‌کننده‌ی آن، منتشر شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , سیستم عامل اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد چین تصمیم دارد تحقیقات مربوط به انحصار گرایی گوگل در رابطه با تسلط این کمپانی بر حوزه ی سیستم عامل موبایل را آغاز نماید. درواقع اجرای این تحقیق با درخواست هواوی انجام می شود که این امر نشان دهنده ی بالا گرفتن تنش ها میان صنعت فناوری آمریکا و چین است. احتمالا در ماه جاری تحقیقات مورد نظر آغاز خواهد شد.
چین درباره ی کمپانی گوگل تحقیق می کند

باید خاطرنشان کنیم گوگل با دادخواست‌های مربوط به انحصارگرایی بیگانه نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۸ از سوی اتحادیه اروپا با جریمه ی 5 میلیارد دلاری روبرو شد و مدتی قبل هم دولت هند شرکت گوگل را به دلیل سوگیری در نتایج جستجو جریمه کرد.

طی ماه‌های گذشته، دولت آمریکا فشار فزاینده‌ای بر روی برخی شرکت‌های چینی به‌خصوص هواوی اعمال کرده است. هواوی ابتدا امکان استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را برای گوشی‌های خود از دست داد و از مدتی قبل به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا، دیگر هیچ شرکت غیر چینی حاضر نیست تراشه‌های این شرکت را تولید کند. همچنین باید به تحریم بزرگ ترین شرکت تولید کننده تراشه در چین هم اشاره کنیم.

به نظر می‌رسد تحقیقات مربوط به انحصارگرایی گوگل می‌خواهد وابستگی گسترده شرکت‌های چینی به اندروید را مورد بررسی قرار دهد که به گوگل اجازه‌ی ایجاد آسیب شدید به این شرکت‌ها را می‌دهد. توقف ناگهانی ارائه‌ی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل به شرکت‌های چینی برای بازار این کشور هیچ تاثیری ندارد ولی موقعیت بین‌المللی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

هنوز مشخص نیست اگر نهادهای قانونی چین گوگل را در این زمینه گناه‌کار تشخیص بدهند، چه حکمی را برای آن صادر می‌کنند. در هر صورت دولت چین می‌خواهد تولیدکنندگان گوشی‌های چینی را از مواجهه با مشکلات پیش آمده برای هواوی محافظت کند.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , چین , سیستم عامل , هواوی ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشرشده، اینطور که به نظر می رسد کمپانی اپل به زودی سری آیفون 12 را روانه ی بازار می کند و اینبار شاهد این هستیم که اپل قرار است این گوشی هوشمند نسل پنجم را زودتر از دیگر بازارها در کشور کره به فروش برساند به این ترتیب رقابت نفس گیری را بین این کمپانی و بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند در جهان یعنی سامسونگ را مشاهده خواهیم کرد.
عرضه‌ی زودهنگام آیفون ۱۲ ۵G در کره؛ استراتژی هوشمندانه‌ی اپل برای رقابت با سامسونگ

تاخیر در رونمایی از آیفون‌های سری ۱۲ برای بسیاری از طرفداران و علاقه‌مندان به محصولات اپل در سراسر جهان به این معنی است که احتمالا باید تا اواخر سال ۲۰۲۰ جهت خریداری این گوشی‌ها منتظر بمانند. گوشی‌هایی که واقعا سرنوشت عجیبی داشتند و شاید در تاریخ اپل هیچوقت معرفی از یک محصول تا این اندازه با مشکل مواجه نشده باشد.

آیفون ۱۲ احتمالا اواسط ماه بعدی میلادی (اکتبر، اواخر مهرماه) رونمایی می‌شود و بدین ترتیب باید تا اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) منتظر ورود آن‌ها به بازار باشیم. اما اینطور که به نظر می‌رسد، کاربران یک کشور قرار است زودتر از انتظار به گوشی‌های ۵G اپل دسترسی داشته باشند. بازاری که اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد اما کوپرتینویی‌ها طی سال‌های اخیر به دلایلی واضح و مشخص از آن غافل بودند.

اخیرا شنیده بودیم که آیفون 2020 SE توانست در فصل دوم سال جاری در کشور کره‌ی جنوبی، پرفروش‌ترین گوشی شناخته شود. این یعنی آیفون‌های مقرون به صرفه در کشور کره می‌توانند شانس بسیار خوبی برای فروش داشته باشند. حال که اپل قصد دارد گوشی‌های آینده‌ی خود را به اینترنت ۵G هم مجهز کند، به نظر می‌رسد شانس بسیار خوبی برای رقابت با سامسونگ در کشور کره داشته باشد. کشوری که بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان سال‌های زیادی است که در آن بی‌رقیب است.

کره‌ی جنوبی اکنون بستر لازم را برای بهره‌مندی از اینترنت ۵G در اختیار دارد و جای تعجبی نبود که سامسونگ بتواند در بازار این کشور درخشان ظاهر شود. طبق آمار، ۶۷ درصد تمام گوشی‌هایی که در فصل دوم سال ۲۰۲۰ در کره به فروش رفتند متعلق به سامسونگ بودند که کاملا منطقی است. اپل در این بازار با ۱۹ درصد سهم، با فاصله‌ی زیادی در رده‌ی دوم قرار داشت.

اما آیفون ۱۲ ظاهرا قرار است به این شرایط سر و سامانی بدهد. دلیل اول اینکه محصولات اپل از لحاظ کیفیت بسیار عالی هستند. حدودا ۵ سال بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند، سیستم عامل iOS بسیاری از محدودیت‌هایی را که در اینجا شاهد آن هستیم در کشور کره (و بسیاری از کشورهای دیگر) ندارد و در نهایت اینکه اپل این گوشی‌ها را در ۴ مدل با قیمت‌های مختلف عرضه می‌کند. این یعنی حتی کاربرانی با بودجه‌ی متوسط نیز می‌توانند اکنون آیفون داشته باشند. برای سامسونگ، هیچ شکستی بدتر از این نخواهد بود که سرسخت‌ترین رقیبش، در بازار کره آن را تهدید کند!

اپل معمولا گوشی‌های خود را در چهار فاز به فروش می‌رساند و برای سری آیفون ۱۱، کره‌ای ها حتی کمی بعد از فاز چهارم به آن‌ها دسترسی داشتند. اما حالا که تقریبا مطمئنیم آیفون‌ها در تاریخ ۱۳ اکتبر رونمایی می‌شوند، اواخر آن ماه یا اوایل نوامبر احتمالا فاز دوم فروش آیفون‌ها خواهد بود.

برخی‌ها معتقدند اپل آیفون ۱۲ ۶.۱ اینچی را که با نام آیفون ۱۲ مکس شناخته می‌شود در کنار آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی در ماه نوامبر راهی بازار می‌کند. در حالی که آیفون ۱۲ ۵.۴ اینچی و آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی در ماه اکتبر در دسترس قرار می‌گیرند. همه‌ی این‌ها می‌تواند برای اپل کمی نگران کننده باشد. چون این شرکت اگر بخواهد واقعا سامسونگ را تهدید کند، باید بتواند اصلی‌ترین گوشی‌های خود را با یک زمان‌بندی حساب شده راهی بازار کند چون تا همین لحظه نیز کاربران به شدت منتظر آیفون‌ها هستند.

اما اگر فرض بر این باشد که این گزارش درست است، یک پرسش همچنان بدون پاسخ مانده. البته اگر قرار باشد در رابطه با مشخصات فنی و قابلیت‌های دقیق آیفون‌های جدید حرف بزنیم مسلما پرسش‌های بیشتری خواهد بود اما درباره‌ی عرضه‌ی این گوشی‌ها باید به این نکته نیز توجه کنیم که چه تعداد گوشی آیفون ۱۲ مجهز به اینترنت ۵G قرار است در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر بازار کره‌ی جنوبی و یا حتی کمی‌ قبل‌تر در بازار آمریکا عرضه شوند؟ همانطور که احتمالا می‌دانید، آیفون ۱۲ پرو مکس به دلیل تعبیه‌ی مودم mmWave (موج میلی‌متری اینترنت ۵G) قرار است دیرتر از سه محصول قبل راهی بازار شود.

اما این موضوع چه معنایی برای سامسونگ دارد؟ اپل معمولا نتوانسته بود در کره‌ی جنوبی سامسونگ را از میان بردارد اما در فصل دوم امسال با آیفون SE این اتفاق افتاد. امسال، داستان کمی متفاوت است. تاکنون آیفون‌ها اصلا از اینترنت ۵G پشتیبانی نمی‌کردند در حالی که سامسونگ از سری اس ۱۰ این قابلیت را در برخی از گوشی‌های خود قرار داد.

سال گذشته، سری آیفون ۱۱ در تاریخ ۲۰ سپتامبر در بازارهای اروپایی در دسترس قرار گرفتند. در حالی که کاربران کره‌ی جنوبی حدودا ۱ ماه بعد و در تاریخ ۲۵ اکتبر توانستند آیفون‌ها را خریداری کنند. بنابراین اگر ادعاهای وب‌سایت Korea Herald درست باشد، می‌توان انتظار داشت بار دیگر اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر شاهد عرضه‌ی آیفون‌های ۱۲ در کره باشیم. با این تفاوت که اینبار اکتبر اصلا دیر نیست.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , آبفون12 , فروش گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

به نظر می رسد، سامسونگ در بخش چیپست، گوشی های هوشمند، تبلت و تلویزیون نیز فروش خوبی را به ثبت رسانده است. تحلیلگران پیش بینی می کنند كه کره‌ای‌ها موفق به فروش 80 میلیون دستگاه موبایل طی سه ماهه سوم 2020 شده‌‌اند. میزان فروش غول فناوری کره‌ای در فصل سوم سال جاری، 54.5 میلیارد دلار برآورده می شود که رشد چشمگیر 20.7 درصدی فروش را نسبت به فصل گذشته نشان می‌دهد.
احتمال رشد ۳۴ درصدی سود سامسونگ به لطف فروش بالای محصولات

به گزارش «Yonhap Infomax»، میزان فروش سامسونگ در سه ماهه سوم 2020 از ماه جولای تا سپتامبر (تیر تا شهریور)، در حدود 54.5 میلیارد دلار برآورد شده که اگر اطلاعات صحت داشته باشد، رشد 3.1 درصدی فروش این فصل را نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۱۹ نشان می دهد.

سود عملیاتی سامسونگ نیز در فصل سوم سال نیز 8.86 میلیارد دلار تخمین زده شده که رشد چشمگیر 33.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

سامسونگ در فروش چیپست، گوشی هوشمند، تبلت و تلویزیون هوشمند عملکرد خوبی داشته است. احتمالا کره‌ای‌ها گزارش مالی سه ماهه خود را هفته آینده اعلام می‌کند. علی‌رغم کاهش قیمت تراشه‌های حافظه‌، برآوردها حاکی از آن است که سامسونگ فروش و سود بیشتری را به لطف سفارشات عجولانه هواوی و سفارش‌های چیپست از انویدیا و کوالکام از آن خود کرده است.

تأخیر در معرفی آیفون 12 اپل و جنگ تجاری هواوی و آمریکا به فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند سامسونگ کمک کرده است. همچنین به‌نظر می‌رسد سامسونگ در بخش فروش لوازم الکترونیکی از جمله تلویزیون هوشمند نیز در سه ماهه سوم رشد فروش خوبی داشته است. یکی از تحلیلگران بازار به نام «لی سونگ وو»، معتقد است که آمار فروش تلویزیون شرکت حدود بیش از 40 درصد نسبت به فصل دوم 2020 افزایش داشته است و از سه ماهه دوم 2016 تاکنون نیز بیشترین آمار فروش را به ثبت رسانده است.

به نظر می‌رسد، سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند نیز فروش خوبی را به ثبت رسانده است. تحلیلگران پیش بینی می‌كنند كه کره‌ای‌ها موفق به فروش 80 میلیون دستگاه موبایل طی سه ماهه سوم 2020 شده‌‌اند که رشد 50 درصدی فروش را نسبت به فصل دوم سال نشان می‌دهد. به‌علاوه، برآوردها حکایت از فروش 10 میلیون دستگاه تبلت می‌دهد که افزایش فروش 45 درصدی را نسبت به سه ماهه قبل خبر می‌دهد.

اگر برآوردهای انجام شده درست باشد، سامسونگ در فصل سوم سال جاری، بیشترین فروش را از فصل چهارم 2018 تاکنون با سود عملیاتی حدود 9.2 میلیارد دلار، تجربه کرده است که رشد 27.6 درصدی رشد سود عملیاتی نسبت به سه ماهه قبل را نیز نشان می‌دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , ارزان قیمت , تبلت , سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی چینی رویول (Royol) از دومین نسل گوشی هوشمند تاشو خود به نام فلکس پای2» (FlexPai 2) در چین رونمایی کرد؛ درواقع این کمپانی ادعا می کند که این گوشی هوشمند به غیراز داشتن نمایشگر انعطاف پذیر و عملکرد فوق العاده ای که دارد به تراشه اسنپدراگون 865 هم نیز اشاره می کند. قرار است این گوشی هوشمند با قیمت پایه 1471 دلار در دسترس کاربران قرار گیرد.
شرکت رویول از گوشی تاشو فلکس پای ۲ رونمایی کرد

گوشی تاشو فلکس پای ۲ با داشتن وزن ۳۳۹ گرم سنگین‌تر از نسل قبلی خود محسوب می‌شود. برای مقایسه می‌توانیم به گلکسی زد فولد ۲ اشاره کنیم که از وزن ۲۸۲ گرم بهره می برد. از دیگر ارتقاهای صورت گرفته می‌توانیم به بهبود دوربین‌ها اشاره کنیم. این گوشی از دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و دوربین پرتره ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین‌ها برای ثبت عکس‌های سلفی هم استفاده می‌شوند.

انرژی این گوشی تاشو توسط یک باتری ۴۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. کاربران برای خرید آن بین ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی حق انتخاب دارند. این گوشی قرار است با قیمت ۹۹۸۸ یوان (۱۴۷۱ دلار) راهی بازار چین شود و معلوم نیست که آیا روانه‌ی بازارهای جهانی هم خواهد شد یا نه.

در حالت باز شده، ابعاد این نمایشگر ۷٫۸ اینچ است و در حالت بسته اندازه بخش اصلی نمایشگر به ۵٫۵ اینچ می‌رسد. در حالت بسته شده، بخش پشتی نمایشگر به‌عنوان نمایشگر ثانویه می‌تواند استفاده شود که مبتنی بر اندازه ۵٫۴ اینچی است. در حالت تبلت، رزولوشن نمایشگر فلکس پای ۲ ۱۹۲۰ در ۱۴۴۰ است و در حالت بسته هم نمایشگر اصلی و ثانویه به ترتیب از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ و ۱۴۴۰ در ۸۱۰ بهره می برند.

طراحی این گوشی تفاوت گسترده‌ای با نسل قبلی ندارد ولی شرکت رویول می‌گوید که نمایشگر آن بسیار بهتر شده و می‌تواند تا ۱٫۸ میلیون مرتبه باز و بسته شود. همچنین گفته می‌شود نسبت به نسل قبلی از لحاظ روشنایی، کنتراست و سرعت پاسخ‌دهی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , چین , قیمت گوشی , گوشی تاشو ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

غول فناوری چینی، کمپانی هواوی از قبل توانایی خود را در زمینه ی تولید پردازنده ثابت کرده بود حال قصد دارد وارد دنیای کامپیوتر و مانیتور شود. درواقع این خبرها هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است اما بعضی منابع آگاه از برنامه آنها برای ورود به بازار در این عرصه را خبر داده‌اند. مانیتورهای هواوی شامل مدل‌های تخت و همچنین مدل‌‌های خمیده می‌شوند.
هواوی در صدد ورود به بازار نمایشگر و کامپیوتر است

در پی فرمان اجرایی ترامپ، شرکت چینی با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد و بسیاری از شرکت‌های آمریکایی وضعیت همکاری خود را با غول فناوری چینی به حالت تعلیق درآورده یا کلا قطع همکاری کردند. در چنین شرایطی هواوی از هر امکانی برای رویارویی با این شرایط کمک گرفته و شاید ورود به بازار کامپیوتر و مانیتور نیز تلاش دیگری از سوی شرکت چینی برای روی پا ماندن باشد.

نمایشگرهای دارای انحنا توسط شرکت فناوری «TPV» تأمین خواهند شد. در حالیکه نمایشگرهای تخت را شرکت «BOEVT» که از شرکت‌های زیر مجموعه «BOE» است، تولید می‌کند. نمایشگرهای دارای انحنا قرار است در بخش گیمینگ و در ابعاد 27 و 34 اینچی عرضه شوند در حالیکه نمایشگرهای تخت سه مدل مختلف خواهند داشت. اطلاعاتی در مورد جزئیات و مشخصات نمایشگرهای تخت ساخت BOE مطرح نشده است.

همچنین شایعه شده که هواوی قصد دارد وارد بازار کامپیوتر هم بشود. نخستین کامپیوتر شرکت احتمالا با پردازنده 7 نانومتری «های سیلیکون»  Kunpeng 920 3211K و سیستم عامل چینی «UOS» به بازار عرضه خواهد شد. رایانه مربوطه توسط «فاکسکان» تولید می‌شود و در ابتدا تنها برخی از مشتریان شرکت هواوی می‌توانند چنین دستگاهی را در اختیار داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , چین , رایانه ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

در جولای سال جاری، شایعاتی  درباره ی احتمال معرفی دو مدل گوشی ارزان قیمت شیائومی منتشر شد که ادعا می کردند این گوشی ها ۱۰۸ و ۶۴ مگاپیکسلی است و از آن روز تا به حال چیزی در رابطه با آن‌ها نشنیده‌ایم. اما به تازگی، یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، نام رمز این دو محصول را در کنار شماره مدل آن‌ها منتشر کرد که یکی از آن‌ها به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده بود.
ارزان ترین گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به زودی روانه ی بازار می شود

در رابطه با دو محصول جدید شیائومی هم باید بگوییم نام رمز آن‌ها Gauguin و Gauguin Pro است و همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، به ترتیب به دوربین ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. گفته می‌شود مدل پرو، ارزان‌قیمت‌ترین محصولی خواهد بود که با چنین سنسوری راهی بازار می‌شود بنابراین می‌توان انتظار داشت از برند ردمی باشد و نه شیائومی.

شیائومی در حال حاضر گوشی‌های زیادی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد اما همه‌ی آن‌ها حداقل ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را ارزان قیمت در نظر گرفت. هنوز هم مشخص نیست این محصولات جدید در چه محدوده‌ی قیمتی قرار می‌گیرند اما به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد مانند سامسونگ، یک سری گوشی ارزان قیمت با دوربین‌های قدرتمند راهی بازار کند.

در حال حاضر ردمی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو در دست ساخت قرار دارند و در رابطه با دوربین آن‌ها هم اطلاعات زیادی منتشر نشده. به همین خاطر می‌توان احتمال داد دو گوشی جدید، در واقع همان گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۰ شیائومی باشند. با این حال برای مشخص شدن این موضوع باید منتظر بمانیم.

در رابطه با مشخصات فنی، طراحی ظاهری، باتری، قیمت، تاریخ معرفی و قابلیت‌هایی از این دست هنوز خبری منتشر نشده اما همان‌طور که این افشاگر اشاره کرده، به‌زودی این اتفاق رخ خواهد داد. بنابراین احتمالا تا پایان امسال شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود در روزهای آینده خبرهای بیشتری در رابطه با دو نماینده‌ی جدید شرکت چینی منتشر شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت شیائومی , ردمی نوت 10 ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()