نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید کمپانی شیائومی در سال ۲۰۲۱ از پرچم دار جدید خود با نام می 11 رونمایی کرد. محصولی که به پردازنده‌ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شد و حتی بر خلاف پرچم دارهای دیگر مثل سامسونگ و اپل، با شارژر سریع ۵۵ واتی درون جعبه در دسترس کاربران قرار گرفت. حال اخیرا خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه این کمپانی واقعا قصد دارد از گوشی می ۱۱ لایت به عنوان پرچم دار مقرون به صرفه خود رونمایی کند چرا که به تازگی قسمتی از مشخصات فنی این محصول به همراه تصویری از آن لو رفت.
مشخصات فنی و تصویر گوشی شیائومی می ۱۱ لایت لو رفت

بر خلاف طراحی خمیده‌ی نمایشگر شیائومی می ۱۱، این گوشی از نمایشگر تخت بهره می‌برد که معمولا در گوشی ازران قیمت، از چنین نمایشگرهایی استفاده می‌شود. به همین خاطر کمی در اطراف نمایشگر، حاشیه‌ی بیشتری را شاهد خواهیم بود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که طراحی تخت نمایشگر طرفداران بسیار زیادی هم دارد چرا که هم گوشی در برابر صدمات مقاوم‌تر است هم احتمال لمس اشتباه کاهش پیدا می‌کند. روی سمت چپ نمایشگر اما درست مانند مدل استاندارد، یک حفره‌ی کوچک مشاهده می‌شود که محل تعبیه‌ی دوربین سفی است.

با توجه به سیاست‌های قبلی شرکت، انتظار داشتیم این محصول یک مدل پرو هم داشته باشد. اما این‌طور که به نظر می‌رسد، شیائومی قصد دارد علاوه بر مدل پرو، یک مدل اولترا و لایت را هم راهی بازار کند. در رابطه با مدل اولترا به‌تازگی خبری منتشر شد که حتی شاهد تصاویری هم از تمام زوایای آن بودیم. اما امروز شاهد انتشار جزئیاتی از شیائومی می ۱۱ لایت به‌عنوان پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه‌ی شرکت هستیم.

شیائومی معمولا برای گوشی‌های ارزان‌قیمت خود از پنل LCD استفاده می‌کند. اگر این اتفاق رخ دهد، ادغام حسگر اثرانگشت با کلید پاور منطقی خواهد بود در غیر این صورت، اگر جنس پنل استفاده شده AMOLED باشد، احتمال اینکه حسگر یاد شده زیر نمایشگر قرار گیرد افزایش پیدا می‌کند.

طبق گفته‌های Digital Chat Station، که از افشاگران معتبر چینی به حساب می‌آید، شیائومی می ۱۱ لایت از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل استاندارد از پرچم‌داران این سری ندارد. درست مانند پرچم‌دار فعلی شرکت، این گوشی هم روی پنل پشتی خود از سه دوربین با چینش و طراحی مشابه بهره می‌برد اما اینکه این دوربین‌ها از چه مشخصاتی بهره می‌برند هنوز اعلام نشده. جز این، سخت است بخواهیم از روی پنل پشتی تفاوت دیگری را متوجه شویم چون انگار همه چیز مشابه است. اما در پنل روبه‌رو یک تفاوت بزرگ را شاهد هستیم.

با توجه به این تصویر، نمی‌توانیم دقیقا بگوییم روی فریم بالا و پایین دستگاه چه چیزهایی قرار گرفته بنابراین نمی‌توان با قطعیت گفت این گوشی مانند گوشی سال گذشته از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد یا خیر. با این حال امکانات دیگر شامل یک پورت شارژ USB-C و بلندگوها می‌شوند که همیشه در بخش زیرین گوشی تعبیه می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، Digital Chat Station معتقد است شیائومی حسگر اثرانگشت این گوشی را با کلید پاور در گوشه‌ی سمت راست دستگاه ادغام خواهد کرد که این موضوع هم یک تفاوت دیگر را به نسبت می ۱۱ که حسگر اثرانگشت آن در زیر نمایشگر تعبیه شده رقم می‌زند. البته این موضوع هنوز رسما تأیید نشده بنابراین شاید همچنان شاهد استفاده از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر باشیم.

شیائومی هنوز تاریخ رسمی رونمایی می ۱۱ لایت را مشخص نکرده؛ بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم در آینده چه خبرهای بیشتری در رابطه با این محصول منتشر می‌شود. این احتمال وجود دارد که شرکت چینی این گوشی را به همراه قدرتمندترین پرچم‌دار این سری یعنی می ۱۱ اولترا یا مدل پرو رونمایی کند. اما در بخش مشخصات فنی، گفته می‌شود شیائومی قرار است تا جای ممکن هزینه را کاهش دهد. به همین خاطر پردازنده‌ای از سری اسنپدراگون ۷۳۰ قلب تپنده‌ی آن را تشکیل می‌دهد. این افشاگر پیش‌تر اعلام کرده بود یک گوشی میان‌رده از شیائومی قرار است از پردازنده‌ی معرفی نشده‌ی کوالکام بهره ببرد. به همین خاطر دقیقا نمی‌دانیم این پردازنده چه نام دارد و اینکه اصلا معرفی شده یا خیر. همچنین گفته می‌شود این گوشی از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۲ بهره می‌برد که به نظر می‌رسد تنها بخشی است که می‌توانیم به صحت آن کاملا اطمینان داشته باشیم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , سامسونگ , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید کمپانی هواوی سال های زیادی را در زمینه فناوری و تکنولوژی بوده است درواقع تجربه های بسیاری در این زمینه دارد این کمپانی اغلب در بسیاری از کشورها به انتخاب اول خریداران تبدیل شده بود اما تحریم های ایالات متحده آمریکا باعث شد تا این کمپانی با مشکلات فروانی روبرو شود و بخش عظیمی از فروش خود را از دست بدهد. اما اخیرا شایعاتی از احتمال ورود هواوی به بازار کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ خبر می دهند. پیش تر  قرار بود نخستین محصول هواوی برای بازار لپ تاپ های گیمینگ، آنر هانتر وی ۷۰۰ باشد؛ اما بعد از مشکلات سیاسی و اقتصادی که برای هواوی پیش آمد، کمپانی چینی مجبور به فروختن برند زیرمجموعه‌‌ی خود به کمپانی دیگری شد و عملا پروژه‌ی ساخت لپ تاپ گیمینگ آنر نیز دیگر زیر نظر سران هواوی قرار ندارد.
هواوی روی کنسول خانگی و لپ تاپ گیمینگ کار می‌کند

چندی پیش AMD با شرکت‌های چینی همکاری را شروع کرد تا محصولاتی مبتنی بر پردازنده‌های Zen بسازند و طبیعتا دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که طی چنین همکاری شاهد واحد پردازش سریع یا APU مانند ایکس باکس یا پلی استیشن باشیم. بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که هواوی می‌خواهد برای تولید پردازنده‌ی مورد استفاده در کنسول خانگی خود از توانمندی‌های HiSilicon، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های هواوی، کمک بگیرد.

حال، سایت خبریGSMArena  گزارشی منتشر کرده که هواوی طی سال ۲۰۲۱ لپ‌تاپ گیمینگ خود را روانه بازار می‌کند؛ اما چنین محصولی تنها هدف شرکت چینی نیست و احتمال دارد هواوی کنسول خانگی نیز بسازد و به بازار چین و دیگر نقاط دنیا عرضه کند. در گزارش اشاره می‌شود که منظور از کنسول خانگی، محصولی ضعیف نیست؛ بلکه در مورد کنسولی صحبت می‌کنیم که قادر به رقابت با پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس باشد.

جزئیات بسیار کمی در مورد کنسول خانگی هواوی منتشر شده است؛ برای مثال نمی‌دانیم که کنسول هواوی بر مبنای چه پلتفرمی ساخته می‌شود. درواقع کنسول خانگی هواوی مانند نمونه‌های موجود در بازار مبتنی بر معماری x86 نخواهد بود و از پلتفرمی مستقل، اما قابل رقابت با کنسول‌های نسل نهمی استفاده می‌کند.

هواوی باید همراه‌با معرفی کنسول خود، عناوین متعددی نیز معرفی کند تا گیمرها به سمت کنسول جدید این شرکت جذب شوند. باید در نظر داشت که شرکت چینی در گذشته نیز تجربه‌ای مشابه داشته است. در سال ۲۰۱۴ هواوی کنسولی به نام ترون را معرفی کرد که از پردازنده Tegra 4 و سیستم‌عامل اندروید ۴.۲ استفاده می‌کرد؛ اما مشکلات متعددی بر سر راه این کنسول قرار داشت و درنتیجه به شکست ختم شد.

های‌سیلیکون شرکتی است که وظیفه‌ی طراحی پردازنده‌های سری کرین را به عهده دارد و می‌تواند از دانش خود برای تولید پردازنده‌ی مورد نیاز کنسول خانگی هواوی استفاده کند. های‌سیلیکون تجربه‌ی مشابهی نیز داشته است که می‌توان به تراشه‌ی Kunpeng 920 اشاره کرد که مبتنی بر معماری آرم ساخته شده بود و برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز از مدل رادئون ۴۳۰ AMD استفاده می‌کرد.

درحال‌حاضر هواوی می‌‌تواند با استفاده از سرویس گیم‌سنتر خود عناوین اندرویدی را قابل اجرا روی کنسول خانگی درآورد. چنین امری کمک می‌کند که کنسول بازی هواوی دارای عناوین مختلف اندرویدی در زمان عرضه باشد. هواوی همچنین می‌تواند سیستم‌عاملی مبتنی بر لینوکس نیز برای کنسول خود در نظر بگیرد؛ اما مشکلی که بر سر راه هواوی قرار می‌گیرد محدودیت محتوای قابل ارائه است.

طبیعتا اگر پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی توانمندتری را در نظر بگیریم به کنسولی برخواهیم خورد که توانایی رقابت با کنسول‌های نسل نهمی را دارد؛ اما سؤال بعدی در مورد نرم‌افزار خواهد بود. به نظر می‌رسد هواوی در این زمینه نیز گام‌های اولیه را برداشته است. سال گذشته، هواوی خدماتی به نام گیم‌سنتر را برای HMS معرفی کرد؛ سرویسی که جایگزین خدمات گوگل برای گوشی های هوشمند و تبلت‌های شرکت چینی شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , سامسونگ , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که در جریان هستید سال 2020، سال خوبی برای بازار تبلت بوده و طبق گزارشات اخیر IDC ، تعداد تبلت های عرضه شده نسبت به سال گذشته 13.6 درصد افزایش داشته است. درواقع در سال 2020 مجموعا ۱۶۴٫۱ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه شد؛ این درحالی است که تعداد تبلت های عرضه شده در سال ۲۰۱۹، ۱۴۴٫۵ میلیون دستگاه برآورد می شود. و اپل همچنان بالاتر از سامسونگ و هواوی، بیشترین سهم بازار تبلت را در اختیار دارد. 
رشد ۱۳٫۶ درصدی عرضه تبلت در سال ۲۰۲۰؛ اپل همچنان رهبر بازار
سامسونگ با فاصله‌ی زیاد پس از اپل در رتبه‌ی دوم جای گرفت و ۱۰٫۱ میلیون دستگاه تبلت سری گلکسی را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ عرضه کرد. تعداد تبلت‌های عرضه‌شده‌ی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ نسبت ‌به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹ با رشد ۴۵ درصدی مواجه شده است. لنوو در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ نسبت ‌به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹، بیش از دو برابر تبلت در دسترس مشتریان قرار داد.

همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، اپل همچنان رهبر بازار تبلت‌ است و آیپدهای این شرکت در تعداد بسیار زیادی به بازار عرضه شده‌اند. مطابق آمار، اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ بالغ‌ بر ۱۹ میلیون و در کل سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳٫۲ میلیون دستگاه آیپد عرضه کرده است.

ردیف

نام شرکت

عرضه تبلت در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰

سهم بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰

عرضه تبلت در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹

سهم بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹

رشد سالانه

۱

اپل

۱۹ میلیون دستگاه

۳۶٫۵ درصد

۱۵٫۹ میلیون دستگاه

۳۶٫۵ درصد

۱۹٫۵ درصد

۲

سامسونگ

۱۰٫۱ میلیون دستگاه

۱۹٫۴ درصد

۷٫۰ میلیون دستگاه

۱۶٫۰ درصد

۴۴٫۹ درصد

۳

لنوو

۵٫۶ میلیون دستگاه

۱۰٫۷ درصد

۲٫۵ میلیون دستگاه

۵٫۸ درصد

۱۲۰٫۶ درصد

۴

آمازون

۳٫۶ میلیون دستگاه

۶٫۸ درصد

۳٫۳ میلیون دستگاه

۷٫۶ درصد

۷٫۶ درصد

۵

هواوی

۳٫۳ میلیون دستگاه

۶٫۳ درصد

۴٫۴ میلیون دستگاه

۱۰٫۱ درصد

۲۵٫۷- درصد

-

شرکت‌های دیگر

۱٫۶ میلیون دستگاه

۲۰٫۴ درصد

۱۰٫۵ میلیون دستگاه

۲۴٫۱ درصد

۱٫۳ درصد

-

مجموع

۵۲٫۲ میلیون دستگاه

۱۰۰ درصد

۴۳٫۶ میلیون دستگاه

۱۰۰ درصد

۱۹٫۵ درصد

لنوو با افزایش ۶۶ درصدی عرضه‌ی تبلت در سال ۲۰۲۰، بالغ ‌بر ۱۴٫۱ میلیون دستگاه تبلت در این سال در دسترس مشتریان قرار داد و با فاصله‌ی کمی تا هواوی، در رتبه‌ی چهارم بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی تبلت قرار گرفت.

با وجود چالش‌های ناشی از تحریم شدن توسط ایالات متحده‌ی آمریکا، هواوی توانست جایگاه خوبی در بازار تبلت در سال ۲۰۲۰ به ‌خود اختصاص بدهد. طبق آمار، هواوی سومین تولیدکننده‌ی بزرگ تبلت در دنیا است. این شرکت ۱۶ میلیون دستگاه تبلت در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد؛ تعداد تبلت‌های عرضه‌شده‌ی هواوی در سال گذشته‌ی میلادی اندکی بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , لنوو , هواوی , اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید کمپانی وان پلاس سال گذشته میلادی سری نورد را معرفی کرد ولی اینطور که به نظر می رسد وان پلاس برای نام گذاری گوشی های خود از سونی الگوبرداری کرده است. بر اساس گفته های یکی از افشاگران، جانشین وان پلاس نورد N10 با نام نورد N1 به دست کاربران خواهد رسید. تا کنون درباره ی مشخصات این گوشی و تاریخ عرضه‌ی آن جزئیاتی فاش نشده است. اما با توجه به تاریخ عرضه ی نورد N10 ، احتمالا جانشین آن در نیمه ی دوم ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.
جانشین وان‌پلاس نورد N10 با نام نورد N1 راهی بازار خواهد شد

با توجه به این خبرها، هنوز معلوم نیست که آیا جانشین وان‌پلاس نورد راهی بازار می‌شود یا نه. از طرف دیگر، اگر وان‌پلاس نورد N1 با تراشه‌ی سری ۷۰۰ اسنپدراگون معرفی شود، آیا این شرکت جانشین نورد N100 را هم معرفی می‌کند. باید خاطرنشان کنیم گوشی نورد N100 به دلیل ضعف در حوزه‌های مختلف با واکنش‌های منفی روبه‌رو شده است.

به نظر می رسد در سال جاری میلادی وان‌پلاس قصد دارد نسبت به سال گذشته گوشی‌های بیشتری را راهی بازار کند. به‌عنوان مثال، طبق گزارش‌های منتشر شده در کنار گوشی‌های وان‌پلاس ۹ و ۹ پرو، احتمالا شاهد معرفی وان‌پلاس ۹E هم خواهیم بود. به نظر می‌رسد این گوشی به‌عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده‌ی گوشی‌های اصلی وان‌پلاس انجام وظیفه می‌کند.

در هر صورت احتمالا طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره‌ی نسل جدید گوشی‌های سری نورد وان‌پلاس فاش می‌شود. از طرف دیگر، به نظر می رسد گوشی‌های سری وان‌پلاس ۹ حدود یک ماه زودتر از موعد همیشگی معرفی خواهند شد و برای معرفی گوشی‌های جدید سری نورد هم احتمالا باید تا نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ منتظر بمانیم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: وان پلاس , قیمت گوشی تلفن همراه , پرچم دار ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

اخیرا گزارشی از سویandroidauthoriy  منتشر شد، که نشان می دهد  کمپانی سامسونگ بار دیگر طراحی های عجیب و متفاوتی را قرار است به نمایش بگذارد درواقع این کمپانی در گذشته نیز بارها روی طراحی های مختلفی سرمایه گذاری کرده بود که نگاه جدیدی به این بخش داشتند. به عنوان مثال، می توانیم گلکسی A80 و دوربین چرخشی آن را به یاد آوریم. در حال حاضر به نظر می رسد که این کمپانی در حال آزمایش روش های نوین برای طراحی دوربین در دستگاه‌های آینده‌اش است. گفته می‌شود جدیدترین پتنت های منتشر‌شده احتمالا به دوربینی متعلق است که در نمونه‌های آینده گلکسی استفاده خواهد شد.
پتنت جدید سامسونگ از طراحی عجیبی در مکانیزم دوربین خبر می‌دهد

این مکانیزم جذاب به دوربین اصلی که در بالاترین مکان ممکن قرار گرفته است، اجازه می‌دهد تصاویر سلفی با‌کیفیتی ثبت کند. البته گرفتن تصاویر سلفی باکیفیت با استفاده از دوربین اصلی بدون شک از ویژگی‌های برجسته گلکسی A80 بود. مستندات منتشر‌شده از وجود دوربین‌هایی خبر می‌دهند که می‌توان از آن‌ها برای ثبت تصاویر سلفی نیز استفاده کرد. از‌لحاظ تئوری این ادعا یعنی طراحی مذکور به سامسونگ اجازه می‌دهد از لنز واید انگل در جلو دستگاهش نیز استفاده کند؛ در‌نتیجه، کاربران می‌توانند تصاویر سلفی فوق‌العاده‌ای ثبت کنند و از کار با گوشی هوشمند سامسونگ لذت ببرند. درادامه، طراحی اولیه منتشر‌شده LetGoDigital با استفاده از اطلاعات این پتنت را مشاهده می‌کنید.

خبرگزاری LetsGoDigital اولین‌بار موفق شد پتنتی جدید کشف کند که ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده است. این پتنت از دوربین اصلی پاپ‌آپی خبر می‌دهد که قرار است طراحی این بخش گوشی‌‌های هوشمند را تغییر دهد. فایل مذکور طراحی تلفنی را توصیف می‌کند که ممکن است یک دوربین عقب سه‌گانه باشد. همچنین، به‌نظر می‌رسد قرار نیست دوربین سلفی مجزایی برای آن در نظر گرفته شود. البته این بدان‌معنا نیست که نمی‌توانید این کار را با گوشی سامسونگ انجام دهید؛ زیرا هنگامی‌که کاربر قصد دارد تصویر سلفی بگیرد، دوربین اصلی از جای خود حرکت می‌کند و ۱۸۰ درجه می‌چرخد تا روبه‌رویش قرار گیرد.

درحالی‌که گفته می‌‌شود سامسونگ در حال ساخت جانشین Galaxy A80، یعنی Galaxy A82 است، هنوز هیچ نشانه‌ای از وجود چنین دوربینی در آن یافت نمی‌شود. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دوربین پاپ‌آپ ویژگی خاصی برای گلکسی A80 بود؛ به‌همین‌دلیل، نمی‌توان انتظار داشت با مکانیزم دیگری جابه‌جا شود. احتمالا اگر قرار باشد تغییری در نسخه جدید آن اعمال شود، صرفا به‌روزرسانی طراحی پیشین خواهد بود.

بااین‌حال، هنوزهم طراحی گوشی هوشمندی که می‌توان از تمام نمایشگرش بدون هیچ بخش اضافه‌ای استفاده کرد و کیفیت تصاویر ثبت‌شده دوربین سلفی آن بسیار رضایت‌بخش است، اتفاق خلاقانه‌ای به‌حساب می‌آید. هنوز فناوری قرارگیری دوربین زیر نمایشگر به‌اندازه کافی پیشرفت نکرده است که بتوانیم با آن با دوربین‌های موجود روی صفحه‌نمایش خداحافظی کنیم؛ اما می‌توان به آینده آن‌ها امیدوار بود؛ زیرا هم‌اکنون شرکت‌های مختلفی از‌جمله سامسونگ مشغول کار روی‌ آن هستند. پتنت منتشر‌شده مشخص کرده است که این شرکت در حال یافتن روشی برای بهبود مکانیزم دوربین زیر نمایشگر و افزایش کیفیت تصاویر خروجی است.

نیروی محرک مکانیزم چرخشی دوربین این دستگاه ازطریق قطعاتی مانند موتور و چرخ‌دهنده تأمین می‌شود. این بخش بسیار پیچیده‌ به‌نظر می‌آید و وجود انبوهی از قطعات مختلف برای حرکت‌دادن دوربین ممکن است بر دوام کلی آن تأثیر منفی بگذارد. احتمالا افتادن چنین گوشی هوشمندی روی زمین ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به آن وارد کند.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , تبلت , اندروید , گلکسی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

مدتی پیش گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی Mi 11 Pro  با باتری 4700 میلی آمپر ساعتی معرفی می شود. اما اکنون اطلاعاتی در شبکه اجتماعی ویبو قرار گرفته است که نشان می دهد این گوشی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد.
شیائومی می ۱۱ پرو احتمالا باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت

بخش دیگری از شایعات به این موضوع اشاره دارند که شیائومی می ۱۱ پرو از شارژر ۱۲۰ وات بهره می‌برد که قبلا با شیائومی می ۱۰ اولترا همراه شده بود. امیدواریم در طول روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این گوشی بشنویم. هنوز نمی‌دانیم شیائومی این گوشی هوشمند را کی معرفی خواهد کرد.

شیائومی ماه گذشته می 11  را به‌عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ معرفی کرد. این گوشی به باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است و شارژر ۵۵ وات دارد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری شیائومی می ۱۱ می‌توانیم به ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم. این گوشی هوشمند با قیمت ۶۱۲ دلار در چین راهی بازار شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

خبرگذاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خبر داد که کمپانی اپل قصد دارد در نسخه بعدی مک بوک ایر از نسل بعدی تراشه ی اپل سیلیکون و پورت شارژر MagSafe استفاده کند. این کمپانی به دنبال کوچک تر کردن لپ تاپ با کوچک تر کردن لبه های صفحه نمایش است که 13 اینچ است. درواقع مدل فعلی ۲.۸ پوند ۱.۲۷ کیلوگرم وزن دارد. انتظار می‌رفت که این مک‌بوک ایر با نسل بعدی تراشه‌ی اپل سیلیکون در سال ۲۰۲۲ رونمایی شود، اما این گزارش جدید ادعا می کند که این احتمال وجود دارد که شاهد رونمایی از این نسخه‌ از مک بوک ایر در نیمه ی دوم سال ۲۰۲۱ باشیم.

اپل در حال توسعه‌ی مک‌بوک ایر نازک‌تر و قدرتمند‌تر است

به تازگی گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند به احتمال زیاد نسل بعدی مک‌بوک ایر زودتر معرفی خواهد شد.این گزارش همچنین ادعا می‌کند که نسل بعدی مک‌بوک ایر علاوه ‌بر نمایشگر  Mini-LED دارای طراحی ظاهری جدید است و اپل قصد دارد تا وزن و ابعاد سبک‌ترین مک‌بوک خودش را کاهش دهد.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که این مدل جدید جایگزین مدل فعلی نخواهد شد و اپل قصد دارد از آن به‌عنوان گزینه‌ی قدرتمندتر مک‌بوک ایر رونمایی کند.

پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شده بودند که نشان می‌دادند اپل قصد دارد در نسل بعدی مک بوک ایر که در سال 2022 عرضه می شود از نمایشگر Mini-LEDاستفاده کند.

با وجود اینکه در گزارش بلومبرگ صحبتی از نمایشگر Mini-LED نشده است، اما این گزارش جدید هماهنگ با گزارش مینگ چی کو است که می‌گوید اپل از پورت شارژر MagSafe در مک های بعدی استفاده خواهد کرد. البته باید بگوییم که کو ادعا کرده است که از این پورت تنها در مک‌بوک پرو‌ها استفاده خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است که اپل قصد دارد ابعاد مک‌بوک ایر را هم کاهش دهد. در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که اپل می‌خواهد اندازه‌ی نمایشگر ۱۳ اینچی مک‌بوک ایر را حفظ کند اما حاشیه‌های اطراف آن را کاهش دهد.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند اپل قصد داشته تا تولید نسخه‌ی ۱۵ اینچی از این لپ‌تاپ را مورد بررسی قرار دهد، اما منابعی که نام آن‌ها فاش نشده است ادعا کرده‌اند که اپل از انجام این کار منصرف شده است.

با وجود اینکه انتظار می‌رفت که این مک‌بوک ایر با نسل بعدی تراشه‌ی اپل سیلیکون در سال ۲۰۲۲ رونمایی شود، اما این گزارش جدید ادعا می‌کند که این احتمال وجود دارد که شاهد رونمایی از این نسخه‌ از مک‌بوک ایر در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ باشیم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , مک بوک , گوشی هشومند ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید ایسوس در ماه جولای 2020 از گوشی گیمینگ  راگ فون 3 رونمایی کرد. یک گوشی گیمینگ بسیار قدرتمند که مدت‌ها به عنوان قدرتمندترین گوشی بنچمارک AnTuTu  در صدر جدول قرار داشت حال اخیرا خبرهای منتشر شده که به نظر می رسد کمپانی ایسوس قصد دارد به زودی جانشین راگ فون 3 را تحت عنوان راگ فون ۴ با طراحی جدید و شارژر بسیار سریع ۶۵ واتی راهی بازار کند.
گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون ۴ احتمالا با شارژر ۶۵ واتی راهی بازار می‌شود

البته برخی از خبرگزاری‌ها معتقدند رونمایی از راگ‌فون ۴ ممکن است زودتر از انتظار رخ دهد. با در نظر گرفتن اینکه سامسونگ رونمایی از پرچم‌داران خود را ۶ هفته زودتر انجام داد و پیش از آن هم هواوی، شیائومی و اپل پرچم‌داران خود را راهی بازار کرده بودند، ایسوس هم ممکن است تاریخ معرفی راگ‌فون جدید را دستخوش تغییراتی کند تا بتواند گوشی‌های قدرتمند و مطرح بازار را به چالش بکشد. حتی اگر این اتفاق هم رخ ندهد، شاید شرکت حداقل در بازار بزرگ چین، این گوشی را زودتر عرضه کند.

اینکه ایسوس در چه تاریخی رسما از این گوشی رونمایی می‌کند مشخص نیست، اما از آنجایی که شرکت تایوانی از همین حالا انتشار تیزرهایی از این محصول را شروع کرده، به نظر می‌رسد به‌زودی طی یک رویداد بزرگ و البته مجازی، شاهد رونمایی از جدیدترین گوشی گیمینگ از سری راگ‌فون خواهیم بود.

اما در رابطه با گوشی‌های گیمینگ ایسوس یک مشکل وجود دارد و آن هم ظاهر آن‌هاست. البته منظور این نیست که این گوشی‌ها ظاهر زیبایی ندارند، اما اصلا شکل و شمایلی شبیه به گوشی‌های عادی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تنها افراد خاص آن را خریداری کنند و نه افرادی که به دنبال یک پرچم‌دار قدرتمند هستند.

در رابطه با راگ‌فون جدید اطلاعات زیادی در اختیار نداریم و این طبیعی است چون ماه‌ها به عرضه‌ی آن زمان باقی‌ مانده. اما یک سری چیزهای بدیهی وجود دارد که می‌توان با اطمینان به آن‌ها اشاره کرد. مثلا اینکه ایسوس آن را قطعا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ (و بنابراین پشتیبانی از اینترنت ۵G) و حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم راهی بازار خواهد کرد.

اینکه در رابطه با حافظه‌ی رم هم تقریبا مطمئن هستیم به این خاطر است که چند ماه پیش بنچمارک گیک‌بنچ این گوشی با ۸ گیگابایت رم منتشر شد. علاوه بر این‌ها، مشخص است که گوشی یاد شده با اندروید ۱۱ به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض راهی بازار می‌شود و حتی در بنچمارک هم به آن اشاره شد.

متأسفانه فعلا در رابطه با قیمت و تاریخ رونمایی قطعی راگ‌فون ۴ (یا ۵) اطلاعی نداریم اما با در نظر گرفتن انتشار تیزرهایی از آن توسط خود ایسوس، انتظار می‌رود این اتفاق حتی زودتر از تاریخ معمول رخ دهد.

این‌طور که گفته می‌شود، ایسوس قصد دارد راگ‌فون ۴ را به گونه‌ای طراحی کند که بیشتر شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار معمولی باشد تا بدین ترتیب بتواند کاربران بیشتری را جذب خود کند. این موضوع البته فعلا در حد یک حدس و گمان بر اساس آن چیزی است که ایسوس در ویبو منتشر کرده؛ یعنی محصولی با حاشیه‌های بسیار کم در بخش پایین نمایشگر و تقریبا بدون حاشیه در کناره‌ها و بالای صفحه. اما نمی‌توان به طور حتم گفت راگ‌فون ۴ ظاهری معمولی خواهد داشت چون از نمای پشتی آن بی‌خبریم.

خبر مهم دیگر، نام‌گذاری این محصول است که به احتمال زیاد با یک تغییر به نسبت قبل همراه خواهد بود. شماره مدل محصول جدید ایسوس، I005DA است. (راگ‌فون ۳ با شماره مدل I003D راهی بازار شد). بنابراین این احتمال وجود دارد که شرکت تایوانی گوشی گیمینگ خود را با نام راگ‌فون ۵ راهی بازار کند تا بدین ترتیب توجه کاربران را بیشتر به تغییرات انقلابی (البته احتمالی) صورت گرفته جلب کند. اینکه شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند از یک شماره در نام‌گذاری ترتیبی گوشی خود بگذرند امری است بسیار عادی و بارها شاهد این اتفاق بودیم.

مهم‌تر اینکه گفته می‌شود راگ‌فون جدید از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. ظرفیتی که در گوشی‌های پرچم‌دار امروزی شاهد آن نیستیم و اتفاقا یکی از مشکلات مهمی که پرچم‌دارها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند هم همین است. یعنی باتری نه چندان قوی که شرکت‌ها با قرار دادن شارژر سریع درون جعبه تا حدودی این ضعف را جبران می‌کردند که این روزها حتی شارژر هم همراه گوشی‌ها راهی بازار نمی‌شود.

البته راگ‌فون‌ها گوشی‌های گیمینگ ایسوس هستند و طبیعی است چنین باتری در آن‌ها به کار رود. راگ‌فون ۳ و ۲ هم با یک باتری با ظرفیت مشابه راهی بازار شدند. اما اگر ایسوس این گوشی را با ظاهری معمولی راهی بازار کند، آن وقت گوشی‌های حاضر در بازار با قدرتمندترین و جدی‌ترین رقیب خود روبه‌رو خواهند شد.

آنچه که در رابطه با این گوشی هیجان‌انگیز خواهد بود، ظرفیت باتری و شارژر آن است. با توجه به گواهی‌ جدیدی که این گوشی دریافت کرده، باید گفت شارژری که برای آن در نظر گرفته شده یک شارژر بسیار سریع ۶۵ واتی است که به نسبت شارژر ۳۰ واتی راگ‌فون ۳ یک پیشرفت فوق‌العاده مهم و محسوس به حساب می‌آید. بدین ترتیب راگ‌فون ۴ (یا ۵) از این لحاظ مشابه گوشی‌های مطرحی چون هواوی میت ۴۰ پرو و اوپو رینو ۵ پرو خواهد بود و محصولاتی نظیر سری گلکسی S21، شیائومی Mi 11 و حتی پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس یعنی وان‌پلاس ۹ پرو را از میان برخواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ایسوس , گوشی هوشمند , وان پلاس , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید سامسونگ بزرگترین تولید کننده ی نمایشگرهای اولد در جهان است و نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند سامسونگ دیسپلی با اعلام تولید انبوه اولین نمایشگرهای OLED با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز برای لپ تاپ ها تاکید کرد که چندین کمپانی بزرگ IT در سال جاری از دستگاه‌های مجهز به این نمایشگرها رونمایی خواهند کرد. طبق این گزارش پروژه تولید انبوه نمایشگرها از دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.
سامسونگ تولید انبوه نخستین نمایشگرهای ۹۰ هرتز OLED برای لپ‌تاپ را آغاز می‌کند

استفاده از نمایشگرهای OLED در لپ‌تاپ‌ها بی‌سابقه نیست اما به مدل‌‌های محدودی منحصر می‌شود. برای مثال در چندین لپ‌تاپ گیمینگ از آنها استفاده شده اما در عوض کاربران این دستگاه‌‌ها قید نرخ رفرش بالا را زد‌ه‌اند؛ چالشی که سامسونگ با کلید زدن این پروژه در پی غلبه بر آن است و احتمالا با استقبال بالایی نیز مواجه خواهد شد.

از آنجا که این غول کره‌ای بزرگترین تولید کننده پنل OLED در جهان است، با تکی بر ظرفیت بالای خطوط تولید خود می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از برندهای معتبر بازار لپ‌تاپ بوده و استفاده از این نمایشگرها را به شکلی قابل توجه رایج کند.

بر اساس این بیانیه نرخ پاسخگویی نسبت به مدل‌های فعلی کمتر بوده و سطح تارشدگی تصویر در حد نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی LCD خواهد بود. در بیانیه نامی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های مجهز به این نوع نمایشگر به میان نیامده اما انتظار می‌رود دستگاه‌ها در انواع مختلف به دست کاربران برسند.شرکت کره‌ای ابعاد ‌پنل‌های مذکور را ۱۴ اینچ اعلام کرده اما جدای از این به جزییات دیگری درباره رزولوشن یا نسبت تصویر اشاره نکرده است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , لپ تاپ , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

مدتی ست که از آغاز تحریم های ایالات متحده علیه هواوی می گذرد درواقع تحریم های آمریکا باعث شد تا کمپانی هواوی نتواند از سرویس های گوگل روی گوشی هایش استفاده کند. دامنه این تحریم ها به حدی گسترده بود که حتی باعث شد زیر مجموعه هواوی، یعنی برند آنر نیز از این کمپانی جدا شود. این تحریم‌ها باعث شد هواوی آنر را بفروشد تا بتواند به صورت مستقل به فعالیت و همکاری با کمپانی های آمریکایی ادامه دهد.
آنر روی برند جدیدی از گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی از سرویس‌های گوگل کار می‌کند

جداشدن آنر از هواوی باعث می‌شود تنها گوشی‌های فعلی آنر به اپ گالری و سرویس‌های موبایل هواوی مجهز باشند و گوشی‌های جدیدتر از سرویس‌های گوگل استفاده کنند. در ۱۸ ماه گذشته، فروش گوشی‌های آنر در روسیه و کشورهای اروپایی به‌شدت کاهش پیدا کرده است. تغییرات جدید آنر احتمالا در گوشی‌های V40 و X11 رخ نمی‌دهد و این شرکت به‌احتمال زیاد سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند را معرفی می‌کند تا بتواند مستقل‌بودن خود را هم نشان دهد.

به‌گزارش GSM Arena ، آنر می‌تواند در گوشی‌های آینده خود از سرویس‌های گوگل استفاده کند. براساس گزارشی که روزنامه‌ای روسی منتشر کرده است، آنر روی برند جدیدی از گوشی‌های هوشمند کار می‌کند که از سرویس‌های گوگل استفاده خواهند کرد.

آنر در ماه‌های آتی گوشی V40 را معرفی خواهد کرد؛ اما این گوشی با همکاری هواوی ساخته شده و از رابط کاربری Magic UI بهره می‌برد و سرویس‌های موبایل گوگل هم روی آن نصب نیست.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , آنر , گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()